Klachten
Een klacht? Laat het ons weten.
Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en proberen het voor uw op te lossen.
Dit kunt u ook doen door het Klachtenformulier in te vullen en te versturen. Eén van onze huisartsen neemt u klacht dan in behandeling. De huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of via een afspraak een reactie op uw klacht. Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen twee weken in behandeling te nemen en af te ronden.
Bent u daarna nog niet tevreden ? Dan kunt u altijd een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris in onze regio, waarbij de huisartsenpraktijk is aangesloten.
Indien u de klacht niet met onze praktijk wil bespreken, kunt u de klacht direct bij de klachtenfunctionaris indienen.
Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
t. 072 520 83 25 (dagelijks van 9.00-15.00 uur)
e. klachtenengeschillen@dokh.nl
www.dokh.nl
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschillencommissie huisartsenzorg.
De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend.
Zie ook: http://www.dokh.nl/geschillen-en-klachtenregeling/patient/een-klacht-over-uw-arts